Project Description
GAME+ – Growth and Access For Millennials of Erasmus+
„GAME+” to trzyletni projekt partnerstwa strategicznego dążący do opracowania platformy tworzenia gier edukacyjnych oraz bazy gier online do stosowania w pracy z młodzieżą – Learnus+.
Edukacja oparta o gry i gamifikacja edukacji to trendy, których niepełne wykorzystanie rzucało się cieniem na obszar pracy z młodzieżą. Projekt GAME+ miał zapełnić lukę kompetencyjną wśród osób pracujących z młodzieżą i opracować proste narzędzie dla każdego służące tworzeniu własnych gier online. Learnus+ learnusplus.org jest już dostępny.
Na platformie znajdziecie także instrukcję tworzenia własnych gier narracyjnych, plik przykładowej gry do edycji oraz szereg materiałów przydatnych w opracowywaniu koncepcyjnie gier i procesów gamifikacji w pracy z młodzieżą.
Głównym celem projektu było opracowanie narzędzi dla osób pracujących z młodzieżą, dzięki którym mogliby tworzyć własne gry edukacyjne online oraz lepiej znać i rozumieć edukację opartą na grach i procesy gamifikacji. W trakcie projektu przygotowaliśmy także 25 osób pracujących z młodzieżą do korzystania z learnusplus.org i projektowania własnych gier narracyjnych.
Rezultaty projektu to:
- Podręcznik dla organizacji i osób pracujących z młodzieżą wprowadzający w świat gier edukacyjnych oraz gamifikacji edukacji: TUTAJ
- Podręcznik „krok po kroku” jak wykonać własną grę edukacyjną za pomocą Learnus+: TUTAJ oraz przykładowy plik gry do edycji TUTAJ.
- Platforma learnusplus.org
- Baza 9 gier edukacyjnych gotowych do zastosowania w projektach z młodzieżą. Dostępna na platformie learnusplus.org:
- TOCCATI – gra odkrywająca różne zaburzenia psychiczne, w języku angielskim,
- UBUNTU – gra o zrównoważonym rozwoju, w języku angielskim i włoskim,
- Expir(i)arion Date – gra w tematyce relacji, zgody, nadużyć seksualnych i praw reprodukcyjnych, w języku angielskim,
- You[th] participate – zestaw wyzwań i zadań w obszarze praw młodzieży do podejmowania decyzji, w języku angielskim,
- Bon I Ton – gra o włączeniu i wrażliwości, w języku angielskim,
- Mario’s adventures – gra o barierach i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, w języku angielskim,
- Intro to Po Land – gra wprowadzająca w język i kulturę Polski dla osób osiedlających się w naszym kraju, w języku angielskim z elementami polskiego i ukraińskiego,
- Gelem Gelem – gra odkrywająca kulturę i historię Romów, w języku angielskim i portugalskim.
Nasze konsorcjum:
- Stowarzyszenie Europe4Youth (Kraków, Polska),
- Bangherang (Bolonia, Włochy),
- DYPALL (Lizbona, Portugalia),
- KRIK (Skopje, Północna Macedonia).
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji Programu Erasmus+. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Projekt został zakończony.
OBSERWUJ NAS!