Project Description

DiveIN – Developing EduLARP Methodology To Prevent Violent Radicalisation of Young People

Zastanawiałe/aś się kiedyś, w jakich warunkach poglądy ulegają utwardzeniu, stają się nieprzejednane i ślepe na krytykę? Kiedy mogą stać się problematyczne dla spójności społecznej i zakłócają solidarność? Niezależnie od tego, jakie są, ich radykalizacja może prowadzić do utraty całościowego spojrzenia na nas jako społeczeństwo i empatii do myślących inaczej. Projekt “DiveIN” proponuje narzędzie, które zapobiegać może przeradzaniu się radykalizacji w przemoc – eduLARP. 

Pełny tytuł projektu to “DiveIN – developing eduLARP methodology to prevent violent radicalisation of young people”. Jak sama nazwa mówi, celem projektu jest zapobieżenie negatywnym skutkom radykalizacji młodych ludzi – usztywnienia się w postawach prowadzących do wykluczania innych, a nawet przemocy. Pracujemy zatem nad tematami takimi jak ksenofobia, nacjonalizm, rasizm i inne postawy umniejszające wartość innych ludzi, prowadzące do ich wykluczania na dwóch poziomach:

– generalna prewencja, tj. rozwijanie empatii, rozumienia innych, kształtowanie postaw otwartości, nieosądzania,

– praca nad przełamaniem uprzedzeń, sztywnych przekonań, ukolorowieniem czarno-białego postrzegania świata i rozwinięcie krytycznego podejścia do własnych poglądów. 

Zamysłem projektu jest opisanie i zbadanie metodologii edukacyjnej „eduLARP”, czyli edukacyjny Life Action Role Playing Game, stworzenie serii narzędzi – scenariuszy gier odpowiadających na różny stopień radykalizacji młodych ludzi, przetestowanie ich, zbadanie wpływu i udostępnienie wyników światu!

Gry eduLARP są na tyle uniwersalne, że praktycznie każdy może w nie zagrać, tj. wcielić się w wybrana postać i pobyć w alternatywnej rzeczywistości, rozwiązując zagadki, odkrywając

Projekt zakończy się wydaniem publikacji zawierającej opis metodologii eduLARP, wyniki badań nad jej efektywnością oraz scenariusze gier na bazie tej metodologii, które odpowiadają na różne etapy procesu radykalizacji.

Oczekiwany termin publikacji: 31.12.2020.

(PL) Stowarzyszenie Europe4Youth – koordynator

(PL) Fundacja Edukacyjna Nausika

(SE) Hastekasen Farm Association

(DE) Fahrten Ferne Abenteuer Abenteuerzentrum

(GR) Hellenic Youth Participation

Sektor „Młodzież” programu Erasmus+ akcja 2 – partnerstwa strategiczne na rzecz innowacji.

 

W ramach projektu spotykamy się kilkakrotnie z partnerami podczas tzw. międzynarodowych spotkań administracyjnych oraz mobilności łączonych z młodymi ludźmi, aby projektować i testować nasze narzędzia w międzynarodowym gronie.

Obok nich organizujemy wydarzenia lokalne, do których można dołączyć!

Zapraszamy do udziału!

Dla młodzieży w wieku 16-23 są to jednodniowe wydarzenia w formie terenowych gier fabularnych eduLARP w terminie wakacyjnym 2020 roku w Krakowie i Rabce Zdroju. Będą to kilkugodzinne gry, w których uczestnicy wcielają się w archetypiczne role, wybrane na podstawie wyników kwestionariusza wstępnego. Możesz być m.in. renegatem/ką, liderem/ką religijnym, szamanem/ką, członkiem/inią mafii, politykiem/czką i to nie tylko „odgrywać” te role, ale na czas gry wejść w ich głowy! Przed grą weźmiesz udział w warsztatach, które przygotują Cię do tego doświadczenia, a po wszystkim przejdziemy „wyjście z roli” i podsumowanie. Zapraszamy wszystkich chętnych do wkroczenia w inny świat!

Śledź ogłoszenia o naborze na naszej stronie lub skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy. 

W grudniu 2020 organizujemy także konferencję kończącą projekt – prezentującą wyniki badań, scenariusze gier i publikację o metodologii eduLARP. Zapraszamy wszystkich pracujących z młodzieżą w dowolnej formie, a także tych, których ta metoda po prostu ciekawi.

 

Małopolski Portal Młodzieżowy

Eurodesk Polska